Saturday, October 10, 2009

erk...macam tu ke???

bismillah..alhamdulillah...astaghfirullah...

moga larian tinta ini ada manfaatnya...

satu hari..

"kenapa kamu letak nickname kamu hamba cinta??macam pelik je.."

"kenapa?geli ye??dengar macam jiwang??"


suatu ketika dulu...

"three words describe about you....
high curiousity...
jiwang...
suka suu'dzon...
haha...saya tak tahu sangat perangai kamu,baru kenal.."

"aik??saya jiwang??pelik..."


ada suatu petang tu...

"kamu ni jiwang karat tahu!!"

"erk??jiwang karat tu macam mana??"

"jiwang karat tu...jiwang yang mampu membebaskan iron2(free discharge ion) ..yang mampu mengaratkan apa jua benda yang ada berdekatan dengannya..faham??"

"erk..aku macam tu ke???

*terfikir sendiri...

orang kata:
orang yang lahir bulan oktober ni sensitif...romantik...penyayang...
mengikut pemerhatian dan kajian..kata mereka...

aku kata :
erk??ada kaitan ke bulan apa kita lahir dengan perwatakan kita??argh!!
mengarut betul!!

Rasulullah berpesan:
"tidak sempurna iman seseorang itu sehingga dia menyayangi saudaranyalebih dari dia mencintai dirinya sendiri...

Allah berfirman:
"jika bapak2mu,anak2mu,saudara2mu,isteri2mu,keluargamu,harta kekayaan yang kamu usahakan,perdagangan yang kamu khuatirkan kerugiannya,dan rumah2 tempat tinggal yang kamu sukai,lebih kamu cintai daripada Allah dan RasulNya serta berjihad di jalanNya,maka tunggulah sampai Allah memberikan keputusanNya(balasnnya)."Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang fasik."


bagi hamba..hati itu gambaran iman..goyah iman,rosaklah hati...suci hati tanda kukuhnya iman...

cinta itu letaknya di hati,sayang itu hanya mampu ditafsir oleh hati,kasih itu terlahir dari hati..orang beriman itu cintanya hebat..tidak kisah dicaci atau dimaki..yang pasti...cintanya hanya untuk Ilahi..dia cinta kerana Ilahi...kerana hatinya telah lama dimiliki Ilahi...sejak azali lagi...

tidak kisah bilakah kamu dilahirkan...oktoberkah??novemberkah??septemberkah??

asal kamu orang beriman.....cinta suci itu pasti kamu miliki..sifat sayang itu pasti ada dalam diri...sensitif dengan nasib saudara sendiri...semua itu bukan kerna apa..bukan kerna siapa2...tapi kerna Dia..Pemilik Cinta..Allah yang ESA...




insafi diri,
hamba cinta ILAHI

24 respons=):

tah la sesape said...[Reply]

bismillah..

erm ok lah kan daripada nickname hamba hina tuh

...وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِى ءَادَمَ

hamba cinta said...[Reply]

erk??teruk sgt ke nickname hamba hina tu?

tah sesape said...[Reply]

Tak teruk pon tapi Allah dah muliakan kenapa nak jadik hina lak

hamba cinta Ilahi said...[Reply]

sebab terasa hina di sisi Allah...salah ke?

tah sesape said...[Reply]

bismillah..

Sume manusia hina di sisi Allah. Takyah nak zahirkan pon takper sbb bnda tuh mmg fakta. nih ada dalil tentang maruah.

"Sesungguhnya darah kamu, harta kamu, maruah kamu adalah haram antara kamu (untuk dicemari), seperti haramnya (mencemari) hari ini (hari korban), bulan ini (bulan haram) dan negeri ini (Mekah)". (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

tapi kalo nk hina gak, lantak pi la...

. said...[Reply]

bahasa yang cantek

Anonymous said...[Reply]

dignity pada agama perlu ada..tapi jgn sampai egois menguasai diri..susah nak minta maaf kat orang sebab rasa diri tak bersalah atau rasa "itu maruahku..perlu dijaga"..dalam kerendahan hati akan terbit rasa senang dan tenang...jgn smpi kerana pertahankan maruah..orang jadi benci pada kita..

hamba said...[Reply]

ok2..ckup2..semua jaga maruah agama masing2..

^_^ said...[Reply]

kenape la ade jugak insan yang suka bertekak ats bnd2 kecik y klu dlihat xmmbw manfaat pon..

bdri ats keegoan sdri..
mmprthnkan pdgn y drsakan btl..

dlm mmbri pdpt tiada y btl tiada y slh.cba menerima pdpt org lain dn modifikasi ke arah y lbh mmbangun..

dlm bab ni..nama..ada plbgai nama baik y blh dgnakan.tp mgkn sesetengah org rasa xelok tp sesetengah y lain pula brpndpt sbaliknya.so xde siape y btl n y slh cma kita menerima dpt y terbak u dgnakan spy xtmbul ftnah pd org lain..

keep up all ur good work.semua ad potensi y trsndri.n maaf bt tah sesape..saye rase kdg2 ayt2 awk agk kasar..same2 meniti perubahan terutama buat diriku.

saya sokong said...[Reply]

btol tu..

blajarlah mnerima pndgn org laen. x semestinye kte je yg btol..

tah sesape said...[Reply]

oh rupanya kebanyakan komen menuju ke arah aku rupanya..kwang3

sorik la tak sedar..ego la katekan..keh10x

' said...[Reply]

haha.afiq jgn lah amek hati. tu dia tujukan kat sume orang la

Saidina Ali said...[Reply]

btul tu afiq.

aku terasa nih.hehe

tah sesape said...[Reply]

haha...panggillah aku tah sesape..

tak amik hati pon..orang ego mane ader hati

Saidina Ali said...[Reply]

wai afiq. touching lah aku camni.hehe

tah sesape said...[Reply]

amende touching2 nih..bnt jer aku rs yang sifat ke'touchingan'dier kuat..
(kalo pernyataan nih berbaur chauvinism ketahuilah bahawa itu bukan niat sebenar)

' said...[Reply]

haha. aku angkat tangan kanan.

aku? chauvinism?

yes2. xD

tah sesape said...[Reply]

takder maknenyer(bak kata artis AF)

person said...[Reply]

kata orang, maknanya dalam hati... terpulang nak cari ke tak.

haha. rancak korang? subuh lambat kang

Saidina Ali said...[Reply]

taknak lah riak.

haha.
ade afiq takkanla lewat subuh. :p

tah sesape said...[Reply]

dalam hati pon xder makna..dah carik tak jumpe..

hamba cinta Ilahi said...[Reply]

masyaAllah...

astaghfirullah...

siapa kata tah sesape ni ego???
tu dia pandai minta maaf tu..sorik katanya...tu tanda dia tidak ego...

' said...[Reply]

kan dah cakap afiq...taknak dengar. ^_^

tah sesape said...[Reply]

aku yang ckp diri aku nih ego.. bukan orang lain...

ape la uqbah