Saturday, May 30, 2009

Langit Ilahi Rotating Header Image

Akhirnya sempurna.

Cover Terasing yang saya buat untuk suka-suka...

Cover Terasing yang saya buat untuk suka-suka...

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Akhirnya Novel Terasing telah sempurna. Bermula dari hari Jumaat yang lepas, saya menulis hingga hari Isnin. Ceritanya telah siap. Seterusnya, saya berehat pada hari Selasa, dan pada hari ini saya baca semula, menolak tambah apa yang patut dan memperbetulkan beberapa kesalahan dalam penulisan. Maka, sempurna lah Terasing hari ini dengan izinNya.

Alhamdulillah.

Saya ucapkan terima kasih atas tembakan-tembakan doa kalian kepada saya. Semoga ALLAH berikan kejayaan yang lebih besar pada Terasing, dan tidak lupa juga kepada Novel Relasi yang bakal diterbitkan tidak lama lagi ini.

Justeru, sebagaimana janji saya, saya akan menyiarkan sebahagian dari Novel Terasing ini untuk tatapan pembaca di website ini.

Untuk post ini, saya dahulukan prolognya.

Semoga memberi makna.

Terasing

Kisah ukhuwwah

cinta

Hubungan dengan semua

Baik di langit mahupun yang berada di atas dunia

Kutumpahkan dakwat dengan namaNya

Kuharapkan barakat daripada Yang Maha Esa

Agar segala huruf di dalam kisah ini

Mampu menyentuh hati-hati manusia

-Hilal Asyraf-


Prolog

Dua janji

Suasana ketika itu damai. Hati benar-benar disapa besarNya DIA. Terasa benar diri ini akan kekerdilan seoranng hamba. DIA telah menciptakan matahari yang sedang terbit itu. Kemudian DIA lah yang mewujudkan angin, bertiup sepoi-sepoi basaha mengelus rambutku. Membuai jiwaku tenang. Dan bibir terasa ringan menutur tasbih, memuji kebesaranNya, yang menciptakan segalanya.

“ Ha, berangan apa tu?” Satu suara menyapa menggetarkan gegendang telinga.

Aku tidak menoleh. Sudah kuketahui empunya suara.

“ Berangan apa pulak, tengah kagum dengan ciptaan ALLAH ni” Aku menjawab dengan senyuman.

Empunya suara itu berdiri di sebelah aku.


p/s:-karya terbaru dr Hilal Asyraf..penulis novel VT...besh..xtpu..br bc prolog je pn...dh ader raser aura nk beli buku tu..xcaya???ce tgk sndri kt website ni...langitilahi.com.....(sekadar ingin berkongsi..)

0 respons=):